Thursday, January 31, 2019

Temporizatorul DH48S-S


  De curand am cumparat un temporizator dublu ca cel din imaginile de mai jos. Dupa ce l-am cumparat am realizat ca unul simplu era mult mai bun decat unul dublupentru ce aveam eu nevoie.


Odata cu temporizatorul trebuie achizitionat si un soclu fara de care nu se pot face legaturile pentru priza de 220 de volti plus consumatorul care trece prin temporizator.



Fara soclu ar arata cam asa:



  Bun, odata luat incercam sa ne dam seama cum se leaga firele in functie de ce avem nevoie. Pe temporizator gasim o schema electrica sumara, la fel in cutie gasim o hartiuta scrisa in limba chineza care mai mult ne incurca decat ne-ar ajuta.
   Asa ca dupa ce l-am alimentat am luat aparatul de masura si m-am pus pe treaba. Sa vad ce si cum.
   Schema electrica care a rezultat este valabila doar pentru temporizatorul T2 (cel din partea dreapta. ideia e ca daca setam ambele temp. T1 si T2 v-or merge pe rand dar nu se vor opri niciodata. Adica, dupa ce T1 ajunge la valoarea stabilita de noi se va cupla automat T2. Dupa ce T2 ajunge la val. stabilita de noi se cupleaza automat T1. Si tot asa la nesfarsit. De aceea va trebui sa fixam T1 00 si T2 cat avem nevoie. Sa zicem 5 minute. Dupa cele 5 minute T2  se va opri si temporizatorul va ramane in asteptare pana setam un al timp. Ptr. resetare va trebui sa scoatem temp din priza sau pe cablul de alimentare la 220V punem un intrerupator cu revenire/normal inchis astfel ajunge o singura apsare sa intrerupem alimentarea temporizatorului ca sa putem seta un alt timp de expunere de expunere .

Mai jos am realizat o noua schema electrica ptr 220Vc.a si respectiv 12Vc.c. Datorita faptului ca temporizatorul cupleaza si decupleaza printr-un releu intern ne ofera ocazia de a alimenta orice montaj, pompa ectrica, bec, boiler de apa calda, radiator electric sau kit-uri electronice etc la orice tensiune intre 1V si 220V.


No comments:

Post a Comment