Tuesday, February 12, 2019

Cutie expunere cablaje cu fotorezist


  Anul trecut am decis sa renunt la realizarea cablajelor prin metoda fierului de calcat. Asa ca mi-am indreptat atentia catre cablajele cu fotorezist. Cum ideia cu lampile cu ultraviolet nu prea imi suradea am zis ca trebuie sa existe si alte alternative. Asa ca am decis sa incerc cu Led-uri albe (mai putin daunatoare pentru ochi in cazul unor mici accidente).

                                                 Panou cu 100 de Led-uri cu lumina alba rece

   Dupa 2-3 esecuri am aflat si timpul optim de expunere, in cazul meu: de 30 de minute. Acum dupa realizarea panoului am realizat ca asa simplu cum este poate fi deteriorat foarte usor plus ca toata mataraia care era pe langa el transformator, stabilizator de tensiune) puteau fi la del de usor de deterorat plus un pericol de electrocutare pentru cei din jur. Apoi un alt dezavantaj ca expunerea nu o puteam face decat sera pe intuneric si cu telefonul pe post de cronometru.

                                                     Temporizatorul cutiei de expunere

   Asa ca urmatorul pas a fost sa gasesc un temporizator. Daca la inceput m-am gandit sa fac unul de la zero am ajuns la concluzia ca as pierde foarte mult timp cu realizarea testarea si gradarea lui. solutia optima: gata facut .
 
                                                             Cutia de expunere

   Cutia propriu zisa am realizat-o din placaj stratificat din fag. Inaltimea dintre panoul cu Led-uri si cablaj am decis sa ramana aceiasi care am avut-o la cutia de carton care am folosit-o prima data. A monta pnoul mai sus ori mai jos ar insemna riscul modificarii timpului de expunere pe care am reusit sa il stabilesc la inceput.





   Pentru o mai buna manevrabilitate a cablajului inainte de expunere am decis sa prevad si un capac detasabil in lateral ca in imaginea de mai sus .

Mai jos o imagine cu panoul cu Led-uri in functiune


   In imaginea de mai sus in stanga se vad doua butoane: unul pentru alimentarea panoului cu Led-uri iar celalalt pentru resetarea temporizatorului.




Si o scurta simulare




Legat de subiect puteti gasi mai multe aici: https://electronicapentruincepatori.blogspot.com/2018/08/cablaje-cum-se-fac.html

2 comments:

  1. Replies
    1. Nu mi se pare ca ar bloca din moment ce am realizat cablaje cu ajutorul cutiei de expunere. Daca la mine a functionat inseamna ca va functiona si la restul.

      Delete